Jury’s Portrait Patricia van Krieken “Jonge Keukenhelden en Het Glazen Kalf 2024”
” Jonge Keukenhelden en Het Glazen Kalf” powered by VHC BV, VanDrie Group en Euro-Toques Nederland.
Patricia van Krieken Stichting Promotie Kalfsvlees
Patricia van Krieken is marketing manager bij de Stichting Promotie Kalfsvlees. Met marketing en promotie zetten ze kalfsvleesproducten op een informatieve manier in de spotlights, in binnen- en buitenland. Zo ondersteunen ze hun afnemers met het goed in de markt zetten van dit veelzijdige soort vlees. Ze vertellen met overtuiging het verhaal over ons kalfsvlees en de mooie producten die ze ervan maken. Van de verschillende snitten tot de bereidingswijzen, de voedingswaarde en veiligheid: hoe meer kennis ze kunnen delen met de afnemers, hoe duidelijker de pluspunten van de kalfsvleesproducten.
De opdracht
DE Jaarlijkse wedstrijd voor jonge chefs in de leeftijd t/m 26 jaar die met elkaar de strijd aangaan op gebied van productkennis, technieken en creativiteit. Tijdens deze wedstrijd wordt een drie gangen menu van Euro-Toques waardige producten uit eigen omgeving bereid. De chefs maken een keuze voor natuurzuivere, lokale seizoensproducten en verwerken deze tot hedendaagse gerechten in smaak en opmaak waarbij de ingrediënten herkenbaar blijven. In het menu is één recept uit de “Escoffier” verwerkt. Ook zal er in één van de gangen een kalfsvlees product verwerkt worden: de winnaar van dit onderdeel zal naar huis gaan met Het Glazen Kalf. De winnaar van alle onderdelen wordt gekozen tot winnaar van de Jonge Keukenhelden ( voorheen Young Chef Award).
VHC B.V. stelt een beurs beschikbaar voor de winnaar van de Jonge Keukenhelden
VHC B.V. stelt ook dit jaar een beurs beschikbaar voor de winnaar van de Jonge Keukenhelden. Deze beurs kan gebruikt worden om een mooie stage in het buitenland te lopen bij één van de vele Euro-Toques International restaurants. Vorig jaar liep Bart Eker van Kasteel Kerckebosch in Zeist bijvoorbeeld een week mee bij Restaurant Chapter One ** in Dublin. Bart: ” Ik bedank VHC B.V. voor deze zeer leerzame ervaring, ik heb veel technieken en producten geleerd die ik mee kan nemen en die mij een betere kok zullen maken. Maar vooral de ervaring en inspiratie zijn dingen die ik niet zal vergeten.”
VanDrie Group met Het Glazen Kalf
Het Glazen Kalf is een jaarlijkse kookwedstrijd met kalfsvlees voor culinaire professionals georganiseerd door de VanDrie Group. De winnaar van het onderdeel: bereiden van één van de gangen met een kalfsproduct naar keuze (met twee bereidingstechnieken) wint het unieke beeld Glazen Kalf, een cheque voor kalfsvlees en een cheque voor een persoonlijke reportage in Culinaire Saisonnier.